smisleni paradoks

petak, 03.03.2006.

Bog i spin elektrona

(spin elektrona je nešto kao smjer vrtnje elektrona oko vlastite osi)

Zadnjih dana malo više razmišljam o Bogu i sličnim stvarima. Od kad sam počela razmišljati (više-manje) svojom glavom sve mi je teže bilo vjerovati. Ona djetinja vjera u Boga i sve ostalo što su mi roditelji i drugi odrasli ljudi govorili je nestala i nikako nisam mogla naći zamjenu za to (a vjerojatno nikad i neću). Kad sam bila mala sam mislila da ljudi već sve znaju i da je samo pitanje vremena kad ću i ja to naučiti, ali s vremenom sam skužila da o mnogim stvarima nemamo pojma i često mi se činilo da puno toga nikad ni nećemo moći znati. Bog mi je sve više izgledao samo kao ljudski pokušaj da objasne neke neobjašnjive stvari i utjeha onima kojima je samo nada ostala (nešto kao što je Marx rekao). U svijetu oko sebe nisam mogla pronaći neki dublji smisao koji sam tražila. Svijet i život su slobodno mogli nastati sami od sebe, bez nekog pokretača, samo nizom slučajnih mutacija, jednom korisnom od milijun koje su se dogodile. Vjera u ljude i ljubav me nije mogla uputiti do Boga jer mi se činilo da smo zarobljeni u svakodnevnim problemima, nebulozama i misaonim kavezima te da ne možemo spoznati pravu istinu ni o čemu. Djeca još i mogu biti dobra prema drugima, ali društvo malo-pomalo iz njih isiše svaki altruizam, velikodušnost, ideale i snove koje su imali. Ako osoba i ostane vjerna nekim vrijednostima od njih nema puno koristi i kad umre bit će isto kao da i nije postojala. Što se ljubavi tiče izgledalo mi je da jednostavno tražimo osobu koja nam je slična i s kojom bi mogli biti duže vremena skupa da još uvik osjećamo nekakvu naklonost, a da su "leptirići" u drobu samo laž naše podsvjesti da postoji nešto više od toga (to je razmišljanje potaknuto ugovaranjem brakova u prošlosti). S takvim mislima (iako bi bile ovoliko pesimistične samo u nekim trenutcima) izgleda kao da ništa nema smisla pa sam tražila bilo kakvu potvrdu Boga, ljubavi ili bilo kakvog višeg principa, apsolutne vrijednost na koju bi se mogla osloniti. Možda je malo čudno, ali našla sam je u knjizi iz fizike. Kaže da su sva živa bića složena od lijevo orijentiranih molekula. Kad su proučavali lijek "Thalidomid" koji je uzrokovao oštećenja kod novorođenčadi skužili su da samo lijevo orijentirane molekule oštećuju fetus (a u laboratoriju se stvara podjednak broj lijevih i desnih molekula). Čudno je to koliko naizgled potpuno beznačajna stvar kao spin elektrona može utjecati na život. Što je jedan atom prema cijelom čovjeku?! A elektron je samo mali dio tog atoma, a spin samo jedno od njegovih svojstava!
I tako sam se ostala čuditi kako i u najsitnijim temeljima svijeta i života postoji ljepota i red.

(M(e) again)

- 10:24 - Speak sada or šuti forever! (Ima vas 35.) - Link na ovo

<< Arhiva >>

< ožujak, 2006 >
P U S Č P S N
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    


Dnevnik.hr
Gol.hr
Zadovoljna.hr
Novaplus.hr
NovaTV.hr
DomaTV.hr
Mojamini.tv

S. P.

  • Nema nas više.
eXTReMe Tracker

Characters

  • Copyleft 2006.-2008.
    behindthecloud.blog.hr.
    All rites reversed.